بهترین پرینتر سه بعدی برای جواهرات در سال 2021

بهترین پرینتر سه بعدی برای جواهرات در سال 2021

فرآیند افزایشی تولید و ساخت جواهرات را متحول کرده است. پس بهترین چاپگر سه بعدی برای جواهرات کدام است؟

جواهرات دیجیتال شده اند

ساخت جواهرات سنتی فرآیندی دقیق و زمان بر است. هیچ کس نمی تواند مهارت و مهارتی را که در یک حلقه یا آویز دست ساز وجود دارد انکار کند، و همیشه چیزی منحصر به فرد در مورد تزئینات شخصی که به صورت دستی ساخته می شوند وجود خواهد داشت. با این حال، واقعیت این است که ساخت جواهرات به طور کامل با دست زمان و حوصله زیادی می طلبد.

 

بسیاری از جواهرسازان و طلاسازان با این واقعیت بیدار شده اند و به دنبال راه حل هایی برای آسان کردن تولید جواهرات هستند. تولید افزودنی و چاپ سه بعدی برای کمک به آنها وارد عمل شده است.

 

و وقتی می گوییم «بسیاری از طلاسازان»، منظورمان این است – ارزش بخش پرینت سه بعدی جواهرات تا سال 2026 به 5.5 میلیارد دلار می رسد. مانند بسیاری چیزهای دیگر، جواهرات نیز دیجیتالی شده اند.

مانند بسیاری چیزهای دیگر، جواهرات نیز دیجیتالی شده اند.

مزایای پرینت سه بعدی جواهرات

توجه به این نکته مهم است که وقتی در مورد پرینت سه بعدی جواهرات صحبت می کنیم، منظورمان چاپ مستقیم جواهرات در فلزات گرانبها نیست. اگرچه این قطعا امکان پذیر است – و فناوری انجام این کار به سرعت در حال پیشرفت است – بیشتر جواهرسازان از چاپگرهای سه بعدی به این روش استفاده نمی کنند، زیرا این فناوری از نظر قیمت کاملاً در دسترس نیست.

 

در عوض، جواهرسازان از چاپگرهای سه بعدی برای چاپ مدل ها و الگوهای اصلی یا مومی استفاده می کنند تا در ترکیب با ریخته گری موم گم شده سنتی استفاده کنند. روش موم گم شده، اگر آشنا نیستید، جایی است که یک مدل موم در یک محیط گچ مانند قرار می گیرد که سفت می شود و سپس گرم می شود تا مدل موم ذوب شود و قالبی با فلز گرانبها مذاب پر می شود.

به جای حکاکی دستی موم به روش سنتی، امروزه جواهرات به صورت سه بعدی در موم چاپ می کنند

بنابراین به جای حکاکی دستی موم به روش سنتی، امروزه جواهرات به صورت سه بعدی در موم چاپ می کنند. یک چاپگر سه بعدی امکان ایجاد یک مدل مومی با جزئیات دقیق را فراهم می کند.

 

البته برای پرینت سه بعدی مدل مومی خود باید از یک فایل دیجیتالی از خود قطعه جواهر شروع کنید. جایی که سازندگان جواهرات سنتی ممکن است با یک طرح روی کاغذ شروع کنند، جواهرات دیجیتال طرح های خود را به صورت سه بعدی با استفاده از نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) مانند Mudbox، RhinoGold Basic و SketchUp ایجاد می کنند.

مزایای مدل های مومی پرینت سه بعدی:

سرعت: به زبان ساده، چاپ سه بعدی بی نهایت سریعتر از حکاکی موم با دست است. در حالی که روش سنتی شما را ملزم می کند ساعت ها یا حتی روزها را با زحمت برای حکاکی مدل مومی صرف کنید، چاپگر سه بعدی یک مدل دقیق را در عرض چند ساعت تولید می کند. به‌علاوه، تغییرات بسیار آسان‌تر است زیرا می‌توانید به سادگی فایل دیجیتال را تغییر دهید و نسخه دیگری را چاپ کنید.

پیچیدگی: چاپگرهای سه بعدی می توانند هندسه های بسیار پیچیده تر و پیچیده تری نسبت به آنچه می توان با دست حکاکی کرد ایجاد کرد. می‌توانید هر چیزی را که نرم‌افزار CAD شما می‌تواند طراحی کند چاپ کنید، بنابراین حتی طراحی عالی را برای هنرمندانی که ممکن است مهارت‌های حکاکی ندارند، قابل دسترس‌تر کند. علاوه بر این، بسته به قطعه، حتی ممکن است بتوانید هندسه هایی را تولید کنید که عملاً از طریق حکاکی دستی غیرممکن است.

سفارشی سازی: از آنجایی که مدل اصلی به عنوان یک فایل CAD دیجیتال ذخیره می شود، می توانید به سرعت آن را بر اساس نیاز مشتری تغییر دهید. شما می توانید جواهرات سفارشی ارائه دهید و به راحتی در یک مدل تغییراتی ایجاد کنید اگر استفاده کننده آینده آن از طرح اولیه راضی نبود.

تولید انبوه: بسته به ظرفیت چاپگر سه بعدی خود، ممکن است بتوانید ده ها مدل مومی مختلف را با یک بار چاپ کنید.

رینت سه بعدی سطح دیگری از راحتی را به شما اضافه می کند، زیرا می توانید قطعات قدیمی جواهرات را دوباره تولید کنید

تولید مثل: پرینت سه بعدی سطح دیگری از راحتی را به شما اضافه می کند، زیرا می توانید قطعات قدیمی جواهرات را دوباره تولید کنید. با یک اسکنر سه بعدی، می توانید یک قطعه موجود را به عنوان یک مدل دیجیتال بازسازی کنید که سپس می تواند در یک نرم افزار CAD تمیز شود و چاپ شود.

کارایی هزینه: چاپ سه بعدی در مقیاس جواهرات از مواد چاپ بسیار کمی استفاده می کند. اگرچه ممکن است مواد موم ریخته‌گری‌شده گران‌تر از مواد چاپ معمولی باشند، شما مسافت پیموده شده زیادی را از یک دسته مواد دریافت خواهید کرد که به کاهش هزینه‌های مواد کمک می‌کند.

نمونه های اولیه سریع: برای اطمینان از تناسب کامل و تایید مشتری قبل از ریخته گری قطعه نهایی، سنگ ها را در یک مدل پرینت سه بعدی قرار دهید. مشتریان می توانند مدل های پرینت سه بعدی را امتحان کنند و حس واقعی تری نسبت به تصویر دو بعدی از قطعه نهایی داشته باشند.

دنبال چه چیزی میگردی

 

 

اکثر جواهرسازان چاپگرهای SLA یا DLP مبتنی بر رزین را به دلیل وضوح چاپ بالا و در دسترس بودن رزین‌های مومی که در طول ریخته‌گری به طور تمیز می‌سوزند، انتخاب می‌کنند

 

 

اولین نکته در انتخاب چاپگر سه بعدی جواهرات، فناوری آن است. با این حال، این یک انتخاب آسان است. اکثر جواهرسازان چاپگرهای SLA یا DLP مبتنی بر رزین را به دلیل وضوح چاپ بالا و در دسترس بودن رزین‌های مومی که در طول ریخته‌گری به طور تمیز می‌سوزند، انتخاب می‌کنند. اگر با فناوری چاپ سه بعدی SLA یا DLP مبتنی بر رزین آشنایی ندارید، راهنمای ما را در اینجا بررسی کنید:

برخی از چاپگرهای FDM مبتنی بر رشته وجود دارند که می توانند با استفاده از رشته های مومی چاپ کنند. با این حال، از آنجایی که اکثر چاپگرهای FDM نمی توانند جزئیات کافی برای جواهرات پیچیده ایجاد کنند، بهتر است به دنبال چاپگر رزینی باشید. اگرچه باید آن را به چاپگرهای FDM تحویل دهیم، اما معمولاً سریعتر هستند.

 

ملاحظات دیگر هنگام انتخاب چاپگر عبارتند از:

وضوح: تکه‌های جواهرات کوچک هستند، بنابراین هر چه چاپگر شما جزئیات بیشتری را تولید کند، بهتر است. شما باید به دنبال ماشینی باشید که قادر به ایجاد بهترین جزئیات ممکن باشد، در حالت ایده آل حتی به کوچکی 10 میکرون.

سرعت چاپ: تصور حالتی که موم حکاکی دستی سریعتر از چاپ سه بعدی باشد، دشوار است، بنابراین وقتی صحبت از سرعت به میان می آید، ما در میان پرینترهای سه بعدی صحبت می کنیم. در حالت ایده‌آل، به دنبال ماشینی باشید که به شما امکان می‌دهد سرعت را تنظیم کنید تا نمونه‌های اولیه بسیار سریع اما با جزئیات کمتر و همچنین جزئیات بسیار دقیق را تنظیم کنید، که معمولاً کمی بیشتر طول می‌کشد.

چاپگری را انتخاب کنید که محدود به مواد یک سازنده نباشد

سازگاری با مواد: چاپگری را انتخاب کنید که محدود به مواد یک سازنده نباشد. ممکن است بهترین رزین موم برای اهداف شما توسط شخص ثالث ساخته شده باشد. مواد اختصاصی نیز اغلب بسیار گرانتر از مواد شخص ثالث هستند.

هزینه: هنگام خرید چاپگر، نه تنها باید قیمت چاپگر، بلکه هزینه نگهداری و مواد را نیز در نظر بگیرید. اگرچه یک چاپگر سه بعدی جواهرات می تواند سرمایه شما را در چند ماه برگرداند، خوب است که به بودجه توجه کنید.

نوردهی: اگر طرح های شما دارای ویژگی های ظریف و سطوح صاف هستند، باید مراقب فناوری LCD باشید. برخی از ماشین‌های LCD مدل‌هایی با سطح پیکسلی تولید می‌کنند، و این می‌تواند در زمان ریخته‌گری به قطعه نهایی تبدیل شود، مگر اینکه برای انجام مراحل پس از پردازش زمان بگذارید.

مهم نیست که یک چاپگر چقدر روی کاغذ خوب به نظر می رسد، نمی توانید تجربه عملی را جایگزین کنید. اگر می‌خواهید مناسب بودن یک چاپگر را برای میز کار خود ارزیابی کنید، می‌توانید از سازنده درخواست یک نمونه چاپ کنید. بسیاری از آنها خوشحال خواهند شد که توانایی های چاپگرهای خود را در عمل نشان دهند.

معیارهای انتخاب و فهرست برتر ما

برای این لیست، ما قابلیت‌ها و هزینه‌های هر چاپگر را در نظر گرفته‌ایم و آنها را به سه دسته تقسیم می‌کنیم: بودجه، میان‌رده و حرفه‌ای. اگرچه فرآیند ما به هیچ وجه از نظر علمی دقیق نبوده است، اما ایده ای از ویژگی های چاپگرها ارائه می دهد. همچنین، به خاطر داشته باشید که برخی از این تولیدکنندگان برتر چاپگرهای مقرون به صرفه و تولیدی را ارائه می دهند.

اگر در چاپ سه بعدی تازه کار هستید و می خواهید طناب ها را یاد بگیرید، ماشین های عالی هستند

ما با مقوله بودجه شروع می کنیم، که اگر در چاپ سه بعدی تازه کار هستید و می خواهید طناب ها را یاد بگیرید، ماشین های عالی هستند. شما می توانید یک چاپگر رزینی واقعاً خوب مانند Elegoo Mars 2 را با حدود 200 دلار تهیه کنید تا پای خود را در این فناوری خیس کند، اما ممکن است وضوح فوق العاده خوبی که برخی سازندگان جواهرات به دنبال آن هستند را نداشته باشد. چندین انتخاب برتر ما برای چاپگرهای رزینی مقرون به صرفه در راهنمای ما که در لینک زیر آمده است، برای جواهرات عالی هستند، اما چاپگرهای سه بعدی مخصوص جواهرات از نظر ویژگی ها و پشتیبانی کمی بیشتر ارائه می دهند.

همانطور که می بینید، صدها چاپگر رزینی در بازار وجود دارد، در زیر عکس های برتر ما برای ماشین آلات با کیفیت وجود دارد که ناامید نمی شوند.

 

دسته دوم دارای پرینترهای میان رده است که طیف وسیع تری از ویژگی ها را ارائه می دهند و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارند. در نهایت، چاپگرهای تولید حرفه‌ای را پوشش می‌دهیم که گران‌تر هستند، اما کاملاً قادر به تولید جواهرات بزرگ هستند. برخی از این چاپگرهای حرفه ای ظرفیت چاپ ده ها مدل را به طور همزمان و تولید هزاران مدل در هفته دارند. درست مانند دنیای پرینترهای رزینی مقرون به صرفه، چاپگرهای رزینی عالی در رده حرفه ای و صنعتی وجود دارند که لزوماً بر روی جواهرات تمرکز ندارند، اما ممکن است متناسب با نیاز شما باشند. راهنمای ما برای چاپگرهای رزین حرفه ای را در زیر بررسی کنید.

سازنده پرینترهای سه بعدی چینی Creality 3D، که در سال 2014 تأسیس شد، جوایز متعددی را کسب کرده است، حتی از ما در All3DP. چاپگر رزینی Halot-Max SLA آنها سنت خود را در ارائه ماشین‌های بسیار کاربردی با قیمت مقرون به صرفه ادامه می‌دهد.

 

Halot-Max با دقت بالا که در یک پوسته فلزی محکم قرار گرفته است، می تواند جزئیاتی به اندازه 10 میکرون را با سرعت 1 تا 4 ثانیه در هر لایه چاپ کند. اگرچه این یک چاپگر LCD است، اما این شرکت ادعا می کند که منبع نور یکپارچه 300 وات آن مشکل سطوح پیکسلی را برطرف می کند.

یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش Halot-Max «مغز» مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط پردازنده ARM Cortex A53 قدرت می‌گیرد

یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش Halot-Max «مغز» مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط پردازنده ARM Cortex A53 قدرت می‌گیرد. این مغز به چاپگر قابلیت پردازش داده و تصویر بالایی می دهد و مکانیسم چاپ پایدار خود را با سیستم ترمز هوشمند کار می کند.

 

به گفته سازنده، Halot-Max از رزین های شخص ثالث پشتیبانی می کند و آن را به یک چاپگر مناسب برای رزین های مومی تبدیل می کند. Halot-Max با طول عمر 2000 ساعت نقطه شروع خوبی برای اپراتورهای جدید پرینترهای سه بعدی جواهرات است.

 

تکنولوژی: SLA

حجم ساخت: 293 x 165 x 300 میلی متر

سازگاری مواد: Creality و رزین های شخص ثالث

قیمت: 949 دلار

Peopoly مستقر در کالیفرنیا خط قبلی چاپگرهای Moai خود را با Phenom در اوایل سال 2021 جایگزین کرد. Phenom جدید فناوری مبتنی بر لیزر نسل قبلی خود را به نفع رویکرد LCD + LED حذف می کند.

 

این فناوری یک لایه کامل از رزین را به یکباره خشک می کند و به Phenom سرعت چاپ بالایی می دهد و آن را برای تولید چندین قالب جواهرات به طور همزمان در محفظه چاپ بزرگ خود مناسب می کند. نکته منفی این است که نور شدید به همان سرعت به قطعات داخلی آسیب می رساند و سازنده به پنل ال سی دی تنها 400 ساعت طول عمر وعده می دهد.

 

با این وجود، Phenom قادر به کیفیت سطح چاپ خوب با وضوح 72 میکرون است. به لطف محفظه چاپ با اندازه مناسب و فناوری نور، تولید انبوه قالب های جواهرات را با سرعت بالا امکان پذیر می کند.

به لطف محفظه چاپ با اندازه مناسب و فناوری نور، تولید انبوه قالب های جواهرات را با سرعت بالا امکان پذیر می کند

قیمت Phenom بیش از دو برابر Creality Halot-Max است، بنابراین بودجه شما را کمی بیشتر تحت فشار قرار می دهد. با این حال، با آن قیمت، حجم چاپ کمی بزرگتر و عملکرد چشمگیر به دست می آورید – که خیلی بد نیست.

 

تکنولوژی: MSLA

حجم ساخت: 276 x 155 x 400 میلی متر

سازگاری با رزین: Peopoly Deft و رزین های شخص ثالث

قیمت: 1999 دلار

ین ورودی قرار بود برای چاپگر Prusa SL1 باشد. سپس شرکت چک به طور ناگهانی مدل به روز شده SL1S Speed ​​را در ژوئن 2021 منتشر کرد و ما را در تلاش برای به روز رسانی لیست خود رها کرد.

 

درست به نام خود، نام بازی با Prusa جدید سرعت است. SL1S قادر است سرعت چاپ 1.4 ثانیه در هر لایه را با وضوح بالا ارائه دهد. می تواند جزئیاتی به کوچکی 10 میکرون را تولید کند (رزولیشن توصیه شده 25 میکرون است).

 

این چاپگر دارای یک پلت فرم آزادسازی سریع است که کالیبراسیون خود را حفظ می کند و از مخازن رزین قابل تعویض پشتیبانی می کند. همچنین دارای یک پنل LCD تک رنگ جدید 5.96 اینچی است که کیفیت چاپ بهتری را ارائه می دهد و یک پنل اپتیک LED UV بازسازی شده برای چاپ سریعتر.

 

SL1S به دلیل اندازه محفظه چاپ آن که به طور قابل توجهی کوچکتر از دو چاپگر ارزان قیمت دیگر است (علیرغم اینکه 25٪ بزرگتر از SL1 است) عقب مانده است. با این حال، از بین تمام تولید کنندگان چاپگرهای مقرون به صرفه، Prusa تنها شرکتی است که رزین های ریخته گری موم خود را ارائه می دهد. این چاپگر از رزین های شخص ثالث نیز پشتیبانی می کند.

Prusa همچنین واحد پخت و شستشوی خود را برای پردازش پس از چاپ شما ارائه می دهد. اگر احساس می‌کنید نیاز به سرعت و حجم چاپ زیاد برایتان مهم نیست، قطعاً باید به Prusa SL1S Speed ​​فرصت بدهید.

تکنولوژی: MSLA

حجم ساخت: 127 × 80 × 150 میلی متر

سازگاری مواد: Prusa و رزین های شخص ثالث

قیمت: Prusa SL1S Speed ​​1999 دلار; واحد پردازش پس از پروسا 749 دلار یا 599 دلار در صورت همراه با چاپگر

نام چاپگر Vida UHD cDLM EnvisionTEC یک لقمه است، اما زمانی که در نظر بگیرید که این چاپگر بخشی از خانواده چاپگرهای Vida این شرکت است، منطقی تر است. این خانواده همچنین شامل پرینترهای Vida و Vida HD می‌شود، اما Vida UHD cDLM بالاترین دقت را دارد. EnvisionTEC توسط سازنده چاپگرهای سه بعدی Digital Metal در سال 2021 خریداری شد.

 

این دستگاه با فناوری چاپ CDLM اختصاصی EnvisionTEC به وضوح وضوح 15 میکرون دست می یابد. این روش چاپ به سرعت چاپ سریع اجازه می دهد و همچنین نیاز به پشتیبانی را کاهش می دهد، به این معنی که پس از پردازش کمتری لازم است.

 

Vida UHD cDLM دارای کوچکترین محفظه چاپ در بین دستگاه های موجود در این لیست است که پتانسیل آن را برای چاپ چندین مدل به طور همزمان محدود می کند. همچنین به مواد ریخته گری خود EnvisionTEC محدود شده است.

 

با وجود محدودیت‌هایی که دارد، EnvisionTEC Vida UHK cDLM یک چاپگر سریع و دقیق است که می‌تواند سطح دقیق و با کیفیت بالایی را انجام دهد. این شرکت بیش از 15 سال تجربه در فضای پرینت سه بعدی دارد، بنابراین یک چاپگر با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد.

 

فناوری: تولید نور دیجیتال مداوم (CDLM)

حجم ساخت: 63.3 x 35.6 x 100 میلی متر

سازگاری مواد: مواد مومی EnvisionTEC

قیمت: 49995 دلار

بر خلاف سایر چاپگرهای فهرست شده، Flashforge WaxJet 400 از فناوری Multijet Printing (MJP) استفاده می کند که سریعتر از چاپگرهای SLA است. این فناوری به WaxJet 400 اجازه می‌دهد تا با مواد موم 100% خالص Flashforge در حداقل ارتفاع لایه 16 میکرون چاپ کند و در نتیجه مدل‌های موم آماده ریخته‌گری با جزئیات بسیار بالا را ارائه دهد.

 

این چاپگر در سطح صنعتی برای تولید انبوه سریع بهینه شده است. با محفظه چاپ بزرگ خود، سازنده ادعا می کند WaxJet 400 می تواند روزانه 350 مدل به اندازه حلقه تولید کند.

 

این چاپگر همچنین از یک ماده پشتیبانی کننده موم قابل حل استفاده می کند که فرآیند پس از پردازش را سریعتر و آسان تر می کند. اگر WaxJet 400 برای اهداف شما بیش از حد به نظر می رسد، Flashforge همچنین چاپگر رزینی Hunter را در کنار مواد رزین ریخته گری ارائه می دهد.

 

اما مهم ترین جنبه چاپگرهای تولیدی کارایی است، و اینجاست که WaxJet 400 می درخشد. Flashforge یک چاپگر با دقت بالا و بهینه جواهرات ارائه می دهد که هر جواهرساز حرفه ای باید در نظر بگیرد.

 

فناوری: چاپ چند جت (MJP)

حجم ساخت: 289 x 218 x 150 میلی متر

سازگاری مواد: Flashforge FFWJ1100 100% موم

قیمت: 52000 دلار

گر برای خرید چاپگر خود برای جواهرات آماده نیستید، خدمات چاپ شخص ثالث زیادی وجود دارد که می توانید فایل دیجیتال خود را آپلود کنید

گر برای خرید چاپگر خود برای جواهرات آماده نیستید، خدمات چاپ شخص ثالث زیادی وجود دارد که می توانید فایل دیجیتال خود را آپلود کنید، مواد خود را انتخاب کنید و مدل خود را از طریق پست دریافت کنید. برخی نیز مرحله ریخته گری فلز را برای شما انجام می دهند – همراه با پرداخت و تکمیل – بنابراین شما قطعه جواهرات نهایی خود را از طریق پست از فلزات گرانبها از جمله طلا، نقره و پلاتین دریافت می کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، اگر جواهراتی را می خواهید که مستقیماً به صورت سه بعدی با فلز گرانبها پرینت شده باشد – که معمول نیست – حتماً از ارائه دهندگان زیر بپرسید که آیا آن خدمات را ارائه می دهند یا خیر.

 

Craftcloud. این مکان ایده آل برای شروع، در این بازار خدمات چاپ سه بعدی است که در آن به سادگی فایل سه بعدی خود را آپلود می کنید و قیمت فوری از دیگر خدمات چاپ سه بعدی بزرگ در سراسر جهان را دریافت می کنید، بنابراین مطمئناً به قیمت مناسب خواهید رسید.

 

موم ریخته گری

طلا

نقره استرلینگ

پلاتین

برنز

مس

این ارائه دهنده چاپ سه بعدی، ریخته گری موم گم شده را نیز ارائه می دهد تا مدل was یا ریخته گری نهایی را در اختیار شما قرار دهد.

 

نقره اي

برنز

برنج

Shapeways. علاوه بر ریخته‌گری موم گمشده، این ارائه‌دهنده خدمات همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های طراحی را برای اینکه دقیقاً چه چیزی را می‌توان پرینت سه بعدی کرد، ارائه می‌کند.

 

طلا (زرد، رز، سفید)

برنز

مس

پلاتین

نقره اي

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *