فیلامنت HIPS در پرینت سه بعدی

HIPS

HIPS یک ماده سبک وزن است که بیشتر به عنوان ساپورت قابل حل برای مدل های ABS استفاده می شود.

بررسی اجمالی

HIPS یا پلی استایرن با مقاومت به ضربه بالا یک ماده پشتیبانی قابل حل است که معمولاً با ABS استفاده می شود. هنگامی که از HIPS به عنوان ساپورت استفاده می شود، می توان در d-Limonene حل شد و چاپ شما را عاری از هرگونه علامتی که در اثر برداشتن ساپورت ایجاد می شود کند. HIPS دارای بسیاری از خواص چاپی مشابه ABS است که آن را به یک شریک اکستروژن دوگانه منطقی تبدیل می کند. HIPS نه تنها برای پشتیبانی از چاپ‌های ABS شما عالی است، بلکه از نظر ابعادی پایدارتر و کمی سبک‌تر از ABS است، و برای قطعاتی که در نهایت فرسوده می‌شوند یا در برنامه‌هایی استفاده می‌شوند که می‌توانند از وزن سبک‌تر بهره ببرند، گزینه‌ای عالی است.

بسیاری از مواد پرطرفدار در پرینت سه بعدی به ویژه با مقاومت آنها در برابر حلال های شیمیایی مشخص می شوند. با این حال، در مورد HIPS، حلالیت یک مزیت بزرگ است زیرا این ماده عمدتاً به صورت فیلامنتی به عنوان یک ماده پشتیبانی در چاپ سه بعدی FDM استفاده می شود. مواد پشتیبان یا سازه های پشتیبان برای چاپ قطعاتی که دارای زاویه بیش از 45 درجه هستند استفاده می شود تا از لغزش یا شکستن آنها در طول فرآیند چاپ جلوگیری شود. پس از اتمام فرآیند چاپ، این ساختارها حذف می شوند که با موادی مانند HIPS که حلالیت بالایی دارند، این کار آسان تر است.

HIPS دارای خواص مشابه ABS است، اما سخت تر و مقاوم تر در برابر ضربه است. همانطور که قبلاً ذکر شد، این ماده به ویژه با حلالیت نسبتاً بالای آن در رابطه با مواد شیمیایی خاص مشخص می شود، که امکان جداسازی نسبتاً صاف را هنگام استفاده به عنوان یک ساختار پشتیبانی می دهد. معمولاً در زمینه چاپ ABS به عنوان ساختار پشتیبانی استفاده می شود و پایداری موقت فرم HIPS نقش اصلی را در اینجا بازی می کند. همچنین دارای سطح صاف و ضد خش است، در برابر حرارت مقاوم است و رنگ شفاف سفید آن رنگ آمیزی را ساده می کند. علاوه بر این، یک ماده ایمن در تماس با غذا است.

ملاحظات در هنگام استفاده از HIPS

اگر از HIPS به عنوان یک ساختار پشتیبانی استفاده می کنید، باید یک چاپگر سه بعدی با دو اکسترودر داشته باشید که می تواند به دمای بین 230 تا 245 درجه برسد. علاوه بر این، شما باید یک تخت گرمایشی داشته باشید که دمای آن بین 90 تا 110 درجه باشد زیرا HIPS تمایل به تغییر شکل دارد. همچنین استفاده از چاپگر سه بعدی با فضای بسته برای مقابله با تغییر شکل توصیه می شود. شما باید از مجرای تنفسی خود محافظت کنید و از تهویه مناسب اطمینان حاصل کنید، زیرا چاپ با HIPS می تواند بخارات سمی مانند استایرن ایجاد کند.

پس از فرآیند چاپ، قبل از شروع به برداشتن ساختارهای نگهدارنده، باید منتظر بمانید تا قسمت چاپ شده کاملاً خنک شود. بر خلاف ساختارهای پشتیبانی PVA ​​یا BVOH، HIPS باید با مواد شیمیایی حذف شود. بنابراین، شما باید آن را فقط به عنوان یک ساختار پشتیبانی برای موادی مانند ABS استفاده کنید، زیرا برخی از مواد دیگر ممکن است به اسید لیمونیک شیمیایی حساس باشند و در نتیجه ممکن است قطعه آسیب ببیند.

مزایا :

کم هزینه

مقاوم در برابر ضربه و آب

سبک وزن

قابل حل توسط d-Limonene

معایب :

صفحه گرم مورد نیاز است

محفظه گرم توصیه می شود

دمای چاپ بالا

تهویه مورد نیاز

الزامات سخت افزاری

قبل از پرینت سه بعدی با HIPS مطمئن شوید که چاپگر سه بعدی شما الزامات سخت افزاری ذکر شده در زیر را برآورده می کند تا بهترین کیفیت چاپ را تضمین کنید.

بستر :

دما: 100-115 درجه سانتی گراد

صفحه گرمایشی مورد نیاز است

محفظه توصیه می شود

چسبندگی سطح ساخت :

چسب ماتیکی

بشقاب شیشه ای

نوار کاپتون

ورق های PET

اکسترودر :

دما: 230-245 درجه سانتی گراد

بدون هات اند خاص مورد نیاز است

خنک کننده :

فن خنک کننده قطعه مورد نیاز نیست

بهترین تنظیمات :

  • روی صفحه ساخت خوب سرمایه گذاری کنید:

نوار کاپتون را می توان روی صفحه ساخت گرم شده خود بزنید و سطح ایده آلی برای چسبیدن HIPS ایجاد کنید. هر لایه نوار کاپتون حدود 0.1 میلی متر ضخامت دارد، بنابراین مطمئن شوید که این را در تنظیمات لایه اول خود در نظر بگیرید. ورق های PET را می توان بر روی یک بستر شیشه ای نیز اعمال کرد تا خواص چسبندگی را تا حد زیادی افزایش دهد و در عین حال سطح را صاف نگه دارد. این راه حل ها همگی به کاهش تاب برداشتن چاپ های HIPS شما کمک می کنند.

  • با دمای بالاتر پرینت کنید:

برای جلوگیری از انقباض سریع HIPS، می توانید سعی کنید دمای اطراف قسمت پرینت سه بعدی را افزایش دهید. این را می توان با محصور کردن محیط ساخت انجام داد تا اجازه دهید بستر گرم شده و به آرامی هوا را تا دمای مورد نظر گرم کند. برخی از چاپگرهای جدیدتر ممکن است دارای یک محفظه گرم باشند که این فرآیند را آسان‌تر می‌کند. اگر نمی‌توانید حجم ساخت چاپگر را به تنهایی محصور کنید، می‌توانید از یک محافظ draft shield در cura   نیز استفاده کنید، زیرا پوسته‌ای ایجاد می‌کند که مدل شما را در بر می‌گیرد و به هوای داخل پوسته اجازه می‌دهد در دمای بالاتری باقی بماند. . این سپر همچنین می تواند به عنوان یک بادگیر عمل کند تا هوای سردتر به سرعت پلاستیک تازه اکسترود شده شما را خنک نکند.

  • برای جلوگیری از جدا شدن لایه ها پارامترهای خود را تنظیم کنید:

چاپ با HIPS می تواند به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که هر لایه از چاپ به طور ایمن به لایه قبلی چسبانده شده است. در غیر این صورت، ممکن است متوجه شکافتن یا ترک خوردن بین لایه ها شوید. برای بهبود اتصال بین لایه ها، ارتفاع لایه خود را کاهش دهید یا دمای اکسترودر را افزایش دهید. هر دوی این تغییرات به بهبود چسبندگی بین لایه ها کمک می کند.فیلامنت های منعطف معمولاً با استفاده از نرخ تغذیه آهسته و ثابت بهترین چاپ را دارند. از آنجایی که مواد الاستیک هستند، کنترل تغییرات ناگهانی در سرعت چاپ می تواند بسیار دشوار باشد. سرعت چاپ بالاتر می تواند باعث فشرده شدن فیلامنت شود و به احتمال زیاد منجر به گیر کردن می شود. آهسته و پیوسته بهترین رویکرد است. سرعت 25 میلیمتر بر ثانیه نقطه شروع خوبی است.در یک منطقه با تهویه مناسب چاپ کنید.

نکات حرفه ای :

  • برخی از رشته‌های HIPS حاوی مواد افزودنی هستند که چاپ رشته‌ها را آسان‌تر می‌کنند، اما اگر می‌خواهید از HIPS به‌عنوان ماده پشتیبانی استفاده کنید، همین مواد افزودنی اغلب می‌توانند حل شدن و حذف مواد را سخت‌تر کنند.
  • برای بهبود چسبندگی بستر، استفاده از دوغاب ABS را در نظر بگیرید. این مخلوط را می توان به تنهایی با مخلوط کردن تکه های فیلامنت ABS با استون و سپس اعمال مخلوط روی سطح تخت چاپ خود ایجاد کرد.اکنون که آماده شروع چاپ با مواد منعطف هستید چند پروژه نمونه ما را امتحان کنید.

پروژه های نمونه :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *