کاربرد فیلامت نایلون در پرینت سه بعدی

کاربرد فیلامت نایلون در پرینت سه بعدی

نایلون یک ماده سخت و نیمه انعطاف پذیر است که مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش دارد. این یک انتخاب ایده آل برای چاپ قطعات بادوام است.

بررسی اجمالی

نایلون (با نام مستعار پلی آمید) یک ماده محبوب در صنعت پلاستیک است که به دلیل چقرمگی و انعطاف پذیری شناخته شده است. رشته های نایلونی معمولاً به دمای اکسترودر نزدیک به 250 درجه سانتیگراد نیاز دارند، با این حال، برخی از مارک ها به دلیل ترکیب شیمیایی آنها اجازه چاپ در دمای کمتر از 220 درجه سانتیگراد را می دهند. بسیاری از چاپگرها دارای هاتندی نیستند که با خیال راحت به دمای 250 درجه سانتیگراد برسد، بنابراین این نسخه های با دمای پایین تر می توانند مفید باشند و به طور بالقوه شما را از نیاز به ارتقاء هاتند خود نجات دهند. یکی از چالش‌های بزرگ رشته‌های نایلونی این است که آنها رطوبت سنجی هستند، به این معنی که به راحتی رطوبت محیط اطراف خود را جذب می‌کنند. چاپ نایلون پس از جذب رطوبت منجر به چندین مشکل کیفیت چاپ می شود، بنابراین ذخیره سازی فیلامنت بسیار مهم می شود و توجه ویژه ای را می طلبد.

قطعات زیبا و کاربردی و آماده برای استفاده ایجاد کنید

نایلون ایکس ماده ای عالی برای هر سطح ساز است که آماده است به چیزی خارج از PLA و ABS معمولی تبدیل شود. اجازه ندهید چاپ نایلون شما را بترساند – این ماده برای ارائه استحکام، دوام و سهولت استفاده طراحی شده است. اگر از قبل با نایلون چاپ می کنید، نایلون ایکس را امتحان کنید – به زودی مورد علاقه جدید شما خواهد بود!

ماجراجویی خود را با نایلونکس آغاز کنید

بهترین بخش نایلون ایکس این است که فیبر کربن به ثبات و استحکام می بخشد، بنابراین احتمال تاب برداشتن قطعات بسیار کمتر از نایلون استاندارد است. این بدان معناست که چاپ با نایلون ایکس در واقع آسان‌تر از چاپ با نایلون سنتی است و در عین حال قطعاتی بادوام و سفت از فیبر کربن ارائه می‌کند. علاوه بر این، تاب برداشتن کمتر به این معنی است که می توانید از قطعات چاپ شده دقیق تر با چاپ های ناموفق کمتر لذت ببرید.

کارهای سخت سخت ترین فیلامنت را می طلبند

نایلون ایکس یک رشته نایلونی درجه مهندسی است که با الیاف کربن خرد شده (تقریباً 20 درصد وزنی) ترکیب می شود و رشته ای با استحکام بالا را ایجاد می کند که قادر به چاپ قطعات سخت، مقاوم در برابر شکست و عملکرد است.

نایلون ایکس ترکیبی عالی از استحکام و دوام است. اگر از قبل با نایلون چاپ می کنید، وقت آن رسیده است که آن را ارتقا دهید. اجزای NylonX با روکش مات فوق‌العاده‌ای چاپ می‌کنند که نیازی به پس‌پردازش ندارد. دقت بالای این رشته، آن را با استفاده از پرینت سه بعدی به جای فرز CNC، جایگزینی بالقوه برای آلومینیوم می کند. نایلون ایکس پاسخی ساده برای هرکسی است که به چاپ های قوی و باکیفیت نیاز دارد.

چاپ با کارایی بالا برای تولید

نایلون ایکس با روکش منحصر به فرد مشکی مات که صاف و ابریشمی به نظر می رسد، پس از پردازش را حذف می کند. چاپ های تمام شده را می توان بلافاصله بدون سنباده زدن، صیقل دادن، خراشیدن یا حمام بخار استون مزاحم به تولید منتقل کرد. زمان تولید قطعات را کاهش دهید و ضایعات فیلامنت باقیمانده را با سهولت چاپ نایلون ایکس حذف کنید.

چه چیزی می توانید با نایلونکس ایجاد کنید؟

با ویژگی های فیزیکی نایلون ایکس، گزینه های چاپ سه بعدی پروژه های مورد علاقه شما نامحدود است. برای چاپ استفاده کنید:

 

ماشین های آرسی

قطعات هواپیماهای بدون سرنشین

لوازم ورزشی

چرخ دنده ها

یراق آلات برای اثاثیه منزل

پرینت سه بعدی هنری

و خیلی بیشتر!

 

مزایا :

سخت و تا حدی انعطاف پذیر

مقاومت در برابر ضربه بالا

عدم وجود بوی نامطبوع در حین چاپ

مقاومت در برابر سایش خوب

معایب :

مستعد تاب برداشتن

برای جلوگیری از جذب آب، نیاز به ذخیره سازی در برابر هوا است

فیلامنت های خشک شده نادرست می توانند باعث نقص چاپ شوند

برای محیط های مرطوب و مرطوب مناسب نیست

 

الزامات سخت افزاری

بستر :

دما: 70-90 درجه سانتی گراد

تخت گرمایشی مورد نیاز است

محفظه توصیه می شود

چسبندگی سطح ساخت :

چسب ماتیکی

PEI

اکسترودر :

دما: 225-265 درجه سانتی گراد

ممکن است نیاز به هاتند تمام فلزی داشته باشد

خنک کننده :

فن خنک کننده قطعه مورد نیاز نیست

بهترین تنظیمات :

  • این نکات به شما کمک می کند تا احتمال مشکلات رایج چاپ سه بعدی مرتبط با نایلون مانند تاب برداشتن و جذب رطوبت را کاهش دهید.

نگه داری فیلامنت

  • یکی از جنبه های چالش برانگیز استفاده از نایلون نیاز به یک سیستم ذخیره سازی خاص است. بر خلاف سایر رشته ها، شما نمی توانید قرقره فیلامنت را برای مدت طولانی در معرض هوا نگه دارید. نایلون به راحتی رطوبت محیط را جذب می کند. چاپ فیلامنت مرطوب منجر به مشکلات کیفیت چاپ مانند سطوح ناهموار مه آلود یا حتی سوراخ ها یا حباب های ریز در قسمت بیرونی می شود. این مشکلات چاپی همچنین می تواند به میزان قابل توجهی استحکام و عملکرد قطعات چاپی را کاهش دهد. راه حل معمولی برای این مشکل این است که پس از اتمام کار، قرقره‌های نایلون را از چاپگر خارج کنید و قرقره‌ها را در یک محفظه دربسته به همراه مقداری مواد خشک‌کننده نگهداری کنید تا رطوبت از داخل آن خارج شود. اگر نمی خواهید به طور مداوم قرقره فیلامنت خود را سوار و خارج کنید، ظروف ذخیره سازی تجاری نیز وجود دارد که فیلامنت را خشک نگه می دارد، در حالی که به آن اجازه می دهد از سوراخی در ظرف خارج شود.
  • برای جلوگیری از بلند شدن قطعه از محفظه ی بسته استفاده کنید.

برخی از نایلون های با دمای بالا به دلیل تغییر دمای زیاد بین پلاستیک اکسترود شده و محیط، مستعد تاب خوردن هستند. تخت های گرم می توانند تا حدودی تاب برداشتن را کاهش دهند، اما استفاده از چاپگری که دارای محفظه یا محفظه گرم است راه حل ایده آلی خواهد بود. نگه داشتن هوای اطراف قسمت خود در دمای حدود 45 درجه سانتیگراد با کاهش این تغییرات دما به از بین بردن تاب برداشتن کمک می کند. اگر چاپگر شما دارای محفظه گرم نمی باشد و نمی توانید یک محفظه اضافه کنید، نکات دیگری وجود دارد که می توانید از آنها برای جلوگیری از تاب برداشتن استفاده کنید.

از raft و brim  استفاده کنید

در مواقعی که افزودن محفظه پس از فروش ممکن است گزینه ایده آلی نباشد، استفاده از لبه یا قایق را برای کمک به چسبندگی لایه اول در نظر بگیرید. با افزودن یک لبه، چندین حلقه در اطراف لایه زیرین مدل شما اضافه می‌شود و سطح بزرگ‌تری برای نگه داشتن لبه‌های چاپ شما ایجاد می‌کند.

نکات حرفه ای :

  • اگر ظروف دربسته برای نگهداری فیلامنت ندارید، می‌توانید قرقره‌ها را دقیقاً قبل از استفاده با استفاده از دستگاه آب‌گیری غذا خشک کنید. چند ساعت در این دستگاه فیلامنت را به میزان قابل توجهی خشک می کند.
  • نایلون یک رشته خوب برای تمیز کردن نازل شما می سازد. می‌توانید از تکنیکی به نام «کشش سرد» استفاده کنید که در آن به نایلون اجازه می‌دهید تا به زباله‌های درون نازل بچسبد و پس از خنک شدن نسبی، رشته (و زباله‌ها) را از داغ بیرون بکشید.

شروع قطعه زدن با نایلون

زمانی که به اصول اولیه تسلط داشته باشید، نایلون می تواند یک ماده عالی باشد. هنگامی که برای امتحان آماده شدید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.

پروژه های نمونه :

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *